2012. december 29., szombat

Lánykérés

Az illusztrációt Gergő készítette a Dagály utcai könyvtárban a 3x1 családhoz, de úgy gondoltam, ide tökéletesen illik.




Meglátom, és a szívem megáll.
Nem hiszem el,
De mégis ott áll.
Ott áll, s tekintete bánt,
Megragad, és lelkébe ránt.

Lelkében én vagyok,
Szívében én lakok.
Szemében fény ragyog,
Úgy érzem, meghalok,
Tudom, szerelmes vagyok.

Nagy levegőt lopok,
S ír táncot ropok,
Sarokban az egri borok,
Úgy érzem, a mennyben vagyok.

És végül megkomolyodok.
Szemébe nézek, és zsebemben kutatok.
Mikor ezzel kész vagyok, csöndben leguggolok,
És halkan ilyet mondok:

Te vagy, aki fényt csent a lelkembe.
Te vagy, aki örömöt tett szívembe.
Veled táncoltam kertedben,
Veled táncolok örökre.

Leszel-e az ébresztőm,
Leszel-e az altatóm,
Leszel-e a nyugtatóm,
Leszel-e az angyalom,
Leszel-e a menyasszonyom?