2013. június 22., szombat

Pletyka



− Ki ez a gyönyörűség? − kérdezte a pénztáros a helyi közértben.
− Hát, Jutka, az az igazság, hogy nem tudom − felelte a jelenlegi vásárló.
Az a kislány a Milka csokikat nézegette. Hófehér haja a bokáját simogatta, szeme zavarba ejtően fekete, mint a végzet. Csak ott állt, a CBA harmadik sorában.


− Azt hallottam az utcán, hogy ez a kislány egyenesen a pokolból jött − mesélte Edit néni a szomszéd asszonynak az utcasarkon.
− Isten küldte közénk −  örvendett Ildi néni a barátnőjének.
A kislány közben az utcán sétálgatott meztelen lábacskáin, fehér hálóingjében.
− Azt hallottam, hogy csak úgy előbukkant egy viharos éjszakán a játszótéren − mondta Juci néni.
− Én ott voltam, amikor kibújt a föld alól. Az én kertemben volt! − mesélte Erzsi néni drámaian a játszótéren.
− Le kéne vágni a haját − mondta Rebeka néni.
− Venni kéne neki cipőt, szegényke megfázik − mondta Piri néni.
− Szerintem hagyjuk. Ki tudja, lehet, hogy veszélyes! − aggodalmaskodott Kinga néni.
Másnap az egész falu a CBA-nál gyülekezett, és kisorsolták, hogy ki menjen oda a kislányhoz megkérdezni, hogy honnan jött. Ella néni lett a szerencsés. Összeszedte minden bátorságát, és odament hozzá.
− Honnan jöttél? − zavarta le a kérdést Ella néni, reménykedve, hogy egyenes választ kap.
A kislány Ella néni mögé nézett, és látta, hogy ott gyülekezik az egész falu.
− Sehonnan.