2013. március 19., kedd

Az ablak szörnyetegei






Papucsa csoszogása lehallatszott az alsó szintre. Szinte dübörgött a parkettán, ahogy közeledett a lépcső felé. A lépcső tetején már látni lehetett földig érő köntösét. Megfogta a korlátot, és óvatosan jött le. Vaksötét volt. A kintről behatoló árnyékok szörnyetegeket formáltak. Tapogatózva közeledett, beleolvadva a szörnyetegek karmaiba. Fölém hajolt, végigsimította a hajamat, és megpuszilta a homlokom. Elmosolyodtam

− Te meg miért nem alszol? – kérdezte.
            − Félek – feleltem.
− Mitől?
− Hát… Attól! – és rámutattam az ablakra.
Arra, amelyik mögül a szörnyetegek jöttek.
Apu gondolkozott, és az asztalomhoz lépett. Elővette a fiókomból Anya rajzát, és az ablak elé akasztotta. A rajz egy hölgyet ábrázolt. Sápadt volt, mosolya mint az álom. Hófehér haja lobogott a szélben, és csak úgy virított rajta a virágokat eltakaró tintafolt. Ezt a rajzot együtt készítettük, miután a lányt képzeletemben láttam.
Mikor Apu kiment a szobából, már rég aludtam.