2012. augusztus 12., vasárnap

Játékélet

Csak arra emlékszem, hogy megszülettem, de mielőtt körülnézhettem volna, sötét és szűkös helyre dobtak, másokkal együtt. Abban sem voltam biztos, hogy egészen pontosan mi vagy ki vagyok, de szerettem volna kideríteni. Egyszer csak megmozdult a sötétség, és az egyik faltól a másikig vetődtem. Társaim keményen koccantak a testemen. Ezt hallottam a falakon túlról:
− Anya, anya, ezt nézd! Egy király is van benne, meg egy egész vár!
          Zötyögtünk egy darabig, aztán azt hallottam, hogy „bííp,” meg érmék csörömpölését. Újra zötyögtünk, aztán csend volt egy ideig.
Hirtelen tépés hangos zaja hallatszott, szétszakadt a sötétség, és vakító fény áradt be a résen. Kiszóródtam a földre, társaimmal együtt. Körülnéztem. Egy óriás vett a kezébe, két keze, két lába volt, és mindene puha, nem úgy, mint nekem. Kisfiúnak neveztem el. Sokáig nézett, és közben mosolygott. Arra gondoltam, ha ennyire szépen mosolyog, valószínűleg nem vagyok csúnya. A társaim felé fordult, engem meg letett a földre. Előttem, kicsit távolabb egy fényes, ezüst fal állt, mintha egy függőleges tó lenne. Ámulva néztem, és észrevettem, hogy a függőleges tóban ugyanazt látom, mint amit körülöttem. Mellettem volt például a széttépett papírdoboz, amiből előkerültem, és ugyanez látszott a tóban is. Velem szemben ült valaki. Nagyon jóképű volt, rajta egy köpeny és egy korona. Körülnéztem, hátha meglátom magam mellett, mint a dobozt, de ebből a koronás alakból csak egy volt. Kár, mert tetszett nekem. Nem tudtam tovább nézelődni, mert elvett onnan a Kisfiú, és egy vár elé rakott.
Nagyon formás kis vár volt, szép színes. Volt benne kék, piros, szürke, meg még sokféle szín. A Kisfiú egy trónra helyezett, és meghajtotta előttem a többi bábu derekát. Nagyon tetszett ez a hely. A Kisfiú elvett a trónról és felállított, és hangosan kimondta a gondolataim:
− Honnan jöttök, hódolóim?
− Birodalmad egyik falvából, és ajándékot hoztunk neked, Felség.
Előugrott egy félelmetes jégember, kezében éles, csillogó csákány. Megijedtem, de a Kisfiú kardot nyomott a kezembe, és segített a vívásban. Legyőztem a jégembert, de nem pihenhettem egy percet sem, mert a Kisfiú vitt tovább. Kaland kalandot követett. Jártam farkasokkal teli, sötét erdőben, lengtem faágakon majomemberek elől menekülve. Később egy babaházba is ellátogattam, teáztam egy tündérrel, és közben puha hajú, rózsaszín ruhás, nagyon nagy királykisasszonyokat is láttam.
Sok idő telt el és elfáradtam. Jó lett volna újra a sötétben lenni, de a Kisfiú újabb és újabb kalandokba hajszolt. Aztán megjelent egy óriás, még a Kisfiúnál is nagyobb.
− Gyere, rakjuk el a Lego-t! Itt az ideje lefeküdni!
Erre a Kisfiú megfogott, és társaimmal együtt visszatett a nagy, nyugodt sötétségbe.